Mark Huiskes maakt deel uit van vereniging De Ronde Tafel in Oldenzaal. “Met deze groep organiseren we bijvoorbeeld diners voor eenzame senioren en voetballen we ieder jaar tegen het G-team van Oldenzaal. Daarnaast hebben we een aantal service-projecten, waarvan het drakenbootfestival er één is. Een groot succes waaraan afgelopen jaar 34 teams meededen en we geld ophaalden voor Stichting Vrienden Gehandicaptensport Oldenzaal. De rol van Pintip hierbij was het verzorgen van drie pinautomaten, zodat bezoekers en deelnemers munten konden kopen.”

Voor het eerst een pinautomaat huren

“Normaal gesproken maken wij geen gebruik van pinautomaten bij de evenementen die wij organiseren, dus dit was de eerste keer dat we daar gebruik van wilden maken. Een vriend van mij wees mij op de pinautomaten van Pintip. Hij had hier ook eens een pinapparaat gehuurd voor een evenement bij hem in het dorp en dat was hem hartstikke goed bevallen. Omdat hij zo enthousiast was, heb ik de website opgezocht en gekeken wat de kosten waren. Nadat ik de prijzen had vergeleken met andere aanbieders, heb ik Pintip via de mail benaderd. We hebben voor het evenement uiteindelijk drie mobiele pinapparaten gehuurd.”

Snelle, duidelijke communicatie

“Wat mij meteen opviel is de snelle en duidelijke communicatie. Omdat het evenement in een gebied plaatsvond waar relatief weinig bereik was en het de eerste keer was dat we dit organiseerden, hadden we onze twijfels over de werking van de pinautomaten. Deze vraag legde ik in een mail voor aan Pintip: ‘Bestaat de kans dat mensen niet kunnen pinnen doordat er geen goed bereik is?’ Al snel kreeg ik een reactie en werd onze twijfel weggenomen. ‘Als jullie op het evenemententerrein kunnen bellen met een KPN-abonnement, werken de pinautomaten daar ook’. Daar vertrouwden we op, dus dat hebben we getest en het werkte! Deze snelle en duidelijke manier van communiceren vind ik erg prettig.”

Meer muntverkoop door pinautomaten

Tijdens het evenement wilde de organisatie ook transacties op de dag zelf genereren. “Omdat het evenement een grote doelgroep aantrekt, zijn er mensen van allerlei leeftijden: van twintigers tot zestigers. Met name jongeren hebben bijna nooit meer contant geld op zak. Zij nemen alleen hun telefoon en bankpas mee. Daarom hebben we beide opties gebruikt voor de muntverkoop (contant betalen én met pin). Mijn inschatting is dat we hierdoor meer omzet hebben gemaakt bij de muntverkoop. Volgend jaar organiseren we het evenement opnieuw. De intentie is om dan ook de pinautomaten weer te huren bij Pintip, want dat is ons goed bevallen!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *