Samen runnen Martijn Postma en Rosalie Martens Natuurcamping De Hoogte. Een camping gelegen op de flanken van de Woldberg in Eesveen. De enthousiaste eigenaars bieden je tijdens de zomerperiode graag een plekje aan op hun camping. En de kosten van je verblijf? Die kun je sinds 2015 niet alleen meer contant betalen, maar ook met de pinautomaat die zij leasen bij Pintip.

Zowel contant als met de pin betalen

In 2015 namen Martijn en Rosalie de camping over van Martijns oom. “Tot die tijd konden mensen de kosten voor hun verblijf niet pinnen”, vertelt Rosalie. “Ik dacht bij mezelf: dat is echt niet meer van deze tijd. Ik wilde graag dat gasten hun verblijf op onze camping zowel contant als met pin konden betalen. Want als mensen twee of drie weken op de camping stonden, moesten ze met een flink bedrag in hun zak over de camping lopen. Pinnen is gewoon veel veiliger.”

Via via een samenwerking met Pintip

Rosalie en Martijn twijfelden geen moment over de aanschaf van een pinautomaat. “Toen we zeker wisten dat we een pinautomaat wilden, moest er natuurlijk nog één komen. Maar waar haal je nou zo’n apparaatje vandaan? Daar had ik het met de vriendin van mijn vader over en zo kwam het balletje aan het rollen. Zij kende namelijk wel iemand: Roelant Mulder, een vriend en oud-klasgenoot. Tijdens haar verhuizing, waar zowel Roelant als ik hielp, spraken we over de mogelijkheden rondom pinautomaten en voordat ik het wist, was het al geregeld. Toen ik daarna nog wat op internet rondneusde bij andere aanbieders – want ik wilde natuurlijk niet zomaar iets aanschaffen – besloot ik vanwege de kosten en de service die daarbij hoorde, met Pintip in zee te gaan.”

Een halfjaar-leasecontract

Namens Pintip besprak Roelant de mogelijkheden met Rosalie voor de aanschaf van een pinautomaat. “Omdat wij de pinautomaat eigenlijk alleen tijdens de zomerperiode gebruiken, kwam Roelant met het voorstel om een halfjaar-leasecontract af te sluiten. Ik wist helemaal niet dat dit bestond, maar dat was voor ons natuurlijk ideaal. Op die manier betalen we alleen de kosten voor de tijd dat we ‘m daadwerkelijk gebruiken. Vlak voordat de zomer begint, in april, wordt het pinapparaat gebracht en na de zomer, in oktober, halen ze hem weer op. Daar hebben we helemaal geen werk mee.”

Korte lijntjes en persoonlijk contact

Wat ik fijn vind aan Pintip, zijn de korte lijntjes en het persoonlijk contact. Ik hoef maar een appje of een mailtje te sturen en het wordt geregeld. Dat vind ik iets bijzonders in deze tijd. Bij veel bedrijven bel je naar een standaardnummer, krijg je een keuzemenu en duurt het een eeuwigheid voordat je de juiste persoon aan de telefoon hebt. Bij Pintip is het contact echt veel persoonlijker en daardoor zijn eventuele problemen ook sneller opgelost. En dat wil je natuurlijk, want het is niet fijn als mensen bij jou in de receptie staan te wachten totdat ze kunnen betalen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *