cms-1372854122Zoals u vast weet verkleint pinnen onder andere het risico op diefstal en fraude. Daarnaast voorkomt u overbodige admistratieve lasten en stijgt de kans op een herhalingsaankoop. Laat dus zoveel mogelijk klanten pinnen! In dit artikel leest u 5 creatieve tips om klanten hiertoe aan te sporen.

1. Zorg voor pinpromotiemateriaal

Zorg voor voldoende pinpromotiemateriaal. Hang het materiaal zo op dat de klant vanuit meerdere kanten ziet dat er bij u gepind kan worden. Onlangs heeft de overheid de nieuwe pinpromotiecampagne ‘Pinnen ja graag’ gelanceerd. Bij deze campagne hoort nieuw pinpromotiemateriaal dat u gratis kunt downloaden

2. Pinnen = winnen 

Door onder pinnende klanten een artikel uit uw assortiment te verloten, stimuleert u hen om te gaan pinnen. Laat klanten hun telefoonnummer noteren op de pinbon, selecteer een winnaar en neem contact op. U kunt de actie promoten met een pamflet of folder. Hierdoor vergroot u de kans op pinbetalingen en vermindert u de hoeveelheid contant geld binnen uw bedrijf.

3. Geef korting op een herhalingsaankoop 

Deze tip is vrijwel identiek aan de vorige. Het verschil is dat u de pinnende klant nu een kortingsbon schenkt in plaats van dat u iets verloot onder pinnende klanten. De kortingsbon kan vervolgens verzilverd worden in bijvoorbeeld uw winkel of bij uw beursstand. Door korting te geven zal het aantal pinbetalingen en de kans op een herhalingsaankoop stijgen.

4. Stimuleer via sociale media

De meeste bedrijven zijn tegenwoordig aanwezig op sociale media als Twitter, Facebook of LinkedIn. Mensen volgen u omdat ze zich betrokken voelen bij uw merk of uw bedrijf. De kans is aanwezig dat zo’n betrokkene uw evenement, beursstand of winkel bezoekt. Niets is eenvoudiger om deze groep via sociale media te vermelden dat ze bij u kunnen pinnen. Stimuleer dit daarom, bijvoorbeeld zo:

cms-1370944713

Uiteraard is het ook handig om tip 2 en 3 te delen met uw volgers op sociale media. De kans op een prijs of korting kan zo een extra stimulans worden om bij u te pinnen.

5. Pin only kassa’s

De naam zegt het al, bij een pin only kassa kan alleen afgerekend worden via pin. De pin only kassa wordt met name in supermarkten gebruikt en blijkt uit onderzoek niet alleen veiliger maar ook nog eens voordeliger. Heeft u de ruimte en middelen om een pin only kassa te plaatsen dan is dit absoluut aan te raden.

Hoe stimuleert u klanten om te betalen via pin? Laat hieronder een reactie achter.

Nieck de Weerd

Nieck was tot mei 2015 werkzaam bij Pintip als (Online) Marketeer.

More Posts - Website

Comments: 1

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *