Best beoordeelde pinleverancier van Nederland
Snel en gebruiksklaar geleverd
U bestelt, wij regelen alles
Kunnen wij u verder helpen? 0529 - 484 004
Huur bij Pintip al vanaf slechts één dag!
De beste keuze maken? Gebruik de keuzehulp!

Veelgestelde vragen

Algemeen (7)

Wat moet ik zelf regelen?
+

Creditcards: Om creditcards te accepteren dient u een aansluitnummer aan te vragen bij een creditcardprovider. Deze dient u ons minimaal twee weken voor de gebruiksdatum te doen toekomen. We adviseren u om PaySquare (tel. 088 – 385 73 33) of Worldline (tel.  0900 - 040 0182) te gebruiken. Lees meer over het accepteren van creditcards.

Hoe kan ik een pinautomaat bestellen?
+

1. Online bestellen
1. U reserveert de pinautomaat door het online bestelproces te doorlopen.
2. U ontvangt van ons een orderbevestiging per e-mail.
3. Deze dient u te ondertekenen en naar ons te retourneren samen met een aantal andere documenten (uittreksel KvK, kopie ID en kopie bankafschrift).
4. Vervolgens ontvangt u per e-mail een bevestiging van uw reservering.
5. Wij gaan voor u aan het werk!

2. Telefonisch bestellen
U kunt telefonisch bestellen door op kantoortijden te bellen naar 0529 – 484 004. Wij helpen u graag.

Bestaande klant? Dan is het handig als u uw klantnummer bij de hand heeft. Het klantnummer vindt u terug op een oude huurovereenkomst.

3. Offerte aanvragen
Ontvangt u liever een overzicht met prijs en verdere informatie? Vraag een offerte aan en u krijgt vaak dezelfde dag nog antwoord.

Waarom zou ik een pinautomaat huren bij Pintip?
+

U wilt dat uw klant eenvoudig en veilig bij u kan afrekenen. Snel, kosteloos en compleet met toebehoren geleverd, zodat u direct na ontvangst kunt pinnen.

Bij Pintip doen we er alles aan om afrekenen gemakkelijk te maken. Onze klantbeoordelingen in het rechter menu van deze website zijn een weerspiegeling van de kwaliteit van onze dienstverlening. Hier zijn we trots op!

Onze voordelen:
1. Uw pingelden staan de volgende werkdag op uw rekening
2. Gratis verzenden en retourneren
3. Spoedlevering mogelijk – soms al binnen 3 uur gebruiksklaar
4. Persoonlijke service
5. Online transactieoverzicht – om transacties in te zien waar en wanneer u dat wilt
6. Gecertificeerd – uiteraard zijn wij gecertificeerd door de Betaalvereniging Nederland

Meer informatie?
Onze mensen helpen u graag aan de juiste oplossing. Neem vrijblijvend contact op met ons of bel direct naar 0529 – 484 004.

Pintip.nl Pinverhuur op uw bankafschrift?
+

Pintip Pinverhuur verhuurt pinautomaten voor gebruik op o.a. beurzen, evenementen en winkels. Indien een pinautomaat voor korte termijn wordt verhuurd, kan het voorkomen dat onze naam nog op het bankafschrift staat. Geen zorgen, u heeft bij een klant van ons gepind.

Achterhaal uw transactie
Om te achterhalen waar u gepind heeft adviseren we u het exacte bedrag, de datum, het exacte tijdstip (uu:mm) en eventueel een automaat- of kassacode te mailen naar info@pintip.nl. Wij helpen u graag.

Wat is het verschil tussen huren en leasen?
+

Pinautomaat huren
Huren kenmerkt zich door het tijdelijke karakter. U huurt voor één dag, enkele dagen, weken of maanden. Lees meer over pinautomaat huren.

Pinautomaat leasen
Bij leasen gaat u een overeenkomst aan voor langere termijn. U zit bij ons echter niet vast aan een langlopend contract. De overeenkomst is maandelijks opzegbaar. Bekijk de pagina pinautomaat leasen voor meer informatie.

Wanneer en hoe kan ik jullie bereiken?
+

Tijdens kantooruren zijn wij van maandag t/m vrijdag 08.00 – 17.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0529 – 484 004.

Ook buiten kantooruren, zoals ’s avonds of in het weekend, zijn wij bereikbaar voor klanten. Hiervoor belt u naar het storingsnummer welke u vindt achterop bijgeleverde handleiding. Is de lijn bezet? Spreek de voicemail in en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug. Spreek uw naam en telefoonnummer hierbij duidelijk in.

Wie zijn onze klanten?
+

In de afgelopen jaren hebben wij pinautomaten mogen leveren aan een divers aantal bedrijven en instanties. Pintip is trots te hebben geleverd aan een indrukwekkende groep opdrachtgevers. Een overzicht van een aantal van onze klanten vindt u op de pagina Referenties.

Via Twitter en Facebook krijgen we van onze klanten regelmatig foto’s toegestuurd. In dit artikel hebben we erover geschreven.

Ik ben de aanmeldgegevens van mijn.pintip.nl kwijt!
+

U kunt op het inlogscherm op www.mijn.pintip.nl klikken op “Wachtwoord of klantnummer vergeten?” om uw inloggegevens op te vragen. U kunt ook bellen met 0529-484004 en aangeven uw inloggegevens kwijt te zijn. We zullen u dan in een e-mail een nieuw wachtwoord toesturen.

Financieel (4)

Staat mijn geld écht binnen 24 uur bijgeschreven?
+

Ja, uw pingelden staan op werkdagen binnen 24 uur bijgeschreven op uw rekening.

Maakt u op vrijdag, zaterdag en/of zondag gebruik van de pinautomaat, dan worden de pingelden maandag al bijgeschreven op uw rekeningnummer. Lees meer hierover op onze blog.

Hoe komt het gepinde geld op mijn bankrekening?
+

Uw gepinde omzet
Gepinde gelden worden op bankdagen binnen 24 uur doorgestort naar uw rekeningnummer. Dit gebeurt via onze veilige Stichting Derdengelden rekening.

Derdengelden mogen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en vallen buiten een eventueel faillissement. Zodoende bent u altijd verzekerd van een veilige en gegarandeerde uitbetaling van uw omzet.

Pintip is gecertificeerd door Betaalvereniging Nederland (voorheen Currence) en bevoegd bevonden voor de verwerking van pintransacties.

Uw creditcard omzet
Omzet van creditcards wordt uitbetaald in overeenkomst met uw Creditcard Payment Service Provider.

Hoe gaat dat met de borg?
+

Het komt helaas voor dat wij een automaat niet of ernstig vervuild retour ontvangen. Om te garanderen dat u keer op keer een goed functionerende en representatief uitziende pinautomaat ontvangt, wordt een borg gehanteerd van € 250,- per automaat. Indien er meerdere automaten worden gehuurd is het mogelijk om alternatieve borgafspraken te maken.

Normaal gesproken verrekenen we de borg met uw gepinde omzet. Zo heeft u hier het minste omkijken naar. Wenst u liever de borg vooraf aan ons over te maken dan kunt u dit bij ons aangeven.

De borg wordt verrekend met uw factuur. Het eventuele restantbedrag wordt teruggestort op uw rekeningnummer.

Het komt in de praktijk overigens bijna niet voor niet dat borg niet wordt geretourneerd.

Moet ik zelf een verzekering regelen?
+

U dient, mocht u dit nodig achten, zelf zorg te dragen voor een inboedel- of bedrijfsschadeverzekering. Ook kan het nodig zijn om een verzekering voor schade ten gevolge van diefstal, vermissing, beschadiging of bezwaring na ontvangst van het gehuurde af te sluiten.

Gezien het geringe risico dragen de meeste huurders dit risico zelf. Mocht u toch besluiten om een verzekering af te sluiten dan is de waarde van de pinautomaat EURO 1.400,00 inclusief btw.

Verzending en retournering (4)

Waarom moet ik een aflever- en retourdatum opgeven?
+

Wij maken uitsluitend gebruik van de zogenoemde afleverdatum en retourdatum. De afleverdatum is de datum waarop u het apparaat afgeleverd wilt hebben. Vanaf deze dag starten uw huurkosten. Vervolgens kunt u het apparaat naar wens gebruiken. U kunt na gebruik het apparaat weer retour sturen. Het apparaat kan dan weer ingeleverd worden bij een PostNL-punt. Dit noemen wij de retourdatum. Dit is de laatste dag waarop u huur betaalt.

Voorbeeld:
U vult maandag 12 juni in als afleverdatum. Wij sturen het apparaat op vrijdag 9 juni op. U ontvangt het apparaat op zaterdag 10 juni. U betaalt nu pas huur vanaf maandag 12 juni. Als het apparaat op maandag 12 juni afgeleverd wordt, betaalt u vanaf maandag 12 juni huurkosten.

Hoe werkt het retourneren van de pinautomaat?
+

Wanneer u de automaat wilt retourneren plakt u het meegeleverde retouretiket op de grijze pinbox en brengt u het pakket naar een PostNL postkantoor in uw buurt.

Kan ik de pinautomaat bij jullie ophalen?
+

In overleg is het mogelijk om de automaat op te halen en zelf weer te retourneren. U krijgt in dit geval € 10,- korting op de setupkosten.

Rekenen jullie verzend- en retourneringskosten?
+

Nee, verzenden en retourneren is gratis. Enkel bij een spoedlevering, een levering op dezelfde dag, worden extra kosten in rekening gebracht. Bekijk tarieven.

Technische vragen (12)

Welke pinautomaat kan ik het beste huren?
+

Bekijk de pinautomaat keuzehulp voor het beste advies.

Waarom staat mijn bedrijfsnaam niet op de afschriften?
+

Het is voor korte huurperiodes niet mogelijk om dit te wijzigen. Om dit te wijzigen moeten wij bij de bank een verzoek indienen. De verwerkingstijd van dit verzoek duurt vaak rond een week de tijd. Het is dus simpelweg niet praktisch om dit te doen voor korte huurperiodes. Mocht u de pinautomaat langer gebruiken dan een maand, neem dan contact met ons op. Wij kunnen dan de mogelijkheden met u bespreken.

Heb ik vaste stroom nodig?
+

Mobiele pinautomaat
Enkel om de accu op te laden. Tijdens gebruik heeft de mobiele pinautomaat geen vaste stroom nodig.

Vaste pinautomaat
Ja, de vaste pinautomaat dient constant zijn aangesloten op uw stroomaansluiting.

Hoeveel transacties kan ik printen met 1 bonrol?
+

– De bonrol van de mobiele pinautomaat print ongeveer 150 transacties.

– De rol van de vaste pinautomaat print er circa 300.Standaard ontvangt u 5 bonrollen per automaat.

Niet gebruikte rollen stuurt u mee terug en deze worden uiteraard niet in rekening gebracht.

Kan ik de pinautomaat in het buitenland gebruiken?
+

Het is niet toegestaan om onze betaalautomaten te gebruiken in het buitenland. De pinautomaten zijn alleen gecertificeerd voor gebruik binnen Nederland.

Wat is contactloos betalen?
+

Contactloos betalen houdt in dat u uw pinpas niet meer in de automaat hoeft te steken. De NFC-chip in uw betaalpas maakt verbinding met de betaalautomaat. Meer informatie leest u in onze blog over Contactloos betalen.

Hoe snel installeer ik mijn pinautomaat?
+

Na enkele eenvoudig uit te voeren instructies is de pinautomaat direct klaar voor gebruik.

Mobiele pinautomaat
De mobiele pinautomaat wordt doorgaans geleverd met een volle batterij, al adviseren we u voor gebruik de automaat op te laden. Hierna is deze klaar voor gebruik.

Vaste pinautomaat
De vaste pinautomaat wordt geleverd inclusief bekabeling. Nadat u de korte instructie op de handleiding hebt gevolgd bent u klaar om te pinnen.

Hoe werkt 4G-netwerk op een mobiel pinautomaat?
+

Al onze mobiele pinautomaten verkrijgen hun dataverbinding door het mobiele netwerk van KPN. Dit is vergelijkbaar met mobiel internet op bijvoorbeeld een smartphone. In de pinautomaat zit een SIM-kaart die deze verbinding tot stand brengt. Hierdoor heeft u altijd toegang tot een GPRS-verbinding en kunt u altijd en overal uw klanten laten pinnen. Op het bereik van het mobiele netwerk hebben wij geen invloed.

Kan ik overal in Nederland gebruik maken van jullie pinautomaat?
+

Jaa, onze pinapparatuur is overal in Nederland  te gebruiken.

Mobiele pinautomaat
De mobiele pinautomaat maakt gebruik van het stabiele netwerk van KPN. Twijfelt u aan het mobiele bereik op uw gebruikslocatie? Controleer dan voor de zekerheid het bereik op uw locatie met een mobiele telefoon van het KPN netwerk.

Vaste pinautomaat
De vaste toonbankopstelling is overal in Nederland te gebruiken, indien:

1) aangesloten op een stroomaansluiting en op een vaste internetverbinding (voor pinnen via IP) of
2) aangesloten op een stroomaansluiting en is voorzien van een GPRS-module (voor pinnen via GPRS)

Welke betaalpassen kan ik accepteren?
+

Bankpassen met het Maestro of V PAY logo (dit zijn alle reguliere bankpassen in Nederland).

Creditcards
. Om creditcards te accepteren dient u een aansluitnummer aan te vragen bij een creditcardprovider. Deze dient u ons minimaal twee weken voor de gebruiksdatum te doen toekomen. We raden u PaySquare (tel. 088 – 385 73 33) aan of AWL. Lees meer over het accepteren van creditcards.

Wat is betaalverening Nederland (Currence)?
+

Als een van de eerste pinverhuurders doorliep Pintip in 2007 de officiële certificering van Currence (tegenwoordig Betaalvereniging Nederland) als Acceptant Payment Service Provider (APSP). Een APSP is een tussenpersoon die bemiddelt tussen u als acceptant en de betrokken bank bij het afhandelen van pinbetalingen.

Over Betaalvereniging Nederland
Betaalvereniging Nederland organiseert de collectieve taken in ons nationale betalingsverkeer. Ze faciliteert en houdt toezicht op Nederlandse betaalmethoden, waaronder pinbetalingen.In 2012 heeft de Betaalvereniging de certificaten en licentie voor pinnen overgenomen van Currence. De reden hiervan is de vervanging van het merk PIN door Maestro en V PAY (ook wel het nieuwe pinnen genoemd).

Kijk voor meer informatie op www.betaalvereniging.nl.

Wat is Equens?
+

Equens vertegenwoordigd een groot maatschappelijk belang: jaarlijks verwerken ze miljarden girale betalingen, toonbankbetalingen en geldopnames. Equens verwerkt in Nederland en daarbuiten transacties voor vijftig miljoen kaarthouders, meer dan 500.000 winkeliers, een miljoen bedrijven en honderden banken.Kijk voor meer informatie op www.equens.nl.

Met onze beoordeling van 9.4/10 is Pintip al jarenlang de hoogst gewaardeerde pinleverancier van Nederland.

Wij zijn gecertificeerd door:
Betaalvereniging Nederland
Volg ons ook op Facebook:
Overige pagina's:
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Blog
Mijn pinautomaat inruilen
Klantenservice
Contact
Provincies
Contact met Pintip
info@pintip.nl
0529 – 484 004
Burgemeester Backxlaan 238, 7711 AL Nieuwleusen
© 2023 Alle rechten voorbehouden - Ontwikkeling door SallandSEO