U staat op het punt om uw klant zijn of haar artikelen te laten afrekenen. U wilt het bedrag invoeren op uw pinautomaat maar daar ziet u de melding “Teleload” of “Connecting Helpdesk”. Geen reden tot paniek, uw pinautomaat is in dit geval de automaatsoftware of uw online transactieoverzicht aan het bijwerken.

Connecting Helpdesk

Krijgt u op uw vaste of mobiele pinautomaat de melding “Connecting helpdesk”? Geen paniek, uw pinautomaat is aan het verbinden met zijn eigen systeem. Tijdens deze verbinding wisselt de pinautomaat gegevens uit zoals bijvoorbeeld de transactiegegevens van de betalingen die vandaag of gisteren op uw pinautomaat zijn gedaan. Deze gegevens kunt u vervolgens terugvinden in uw online transactieoverzicht. Vaak wisselt uw pinautomaat deze gegevens ’s nachts uit met het systeem, maar het kan in sommige gevallen ook zo zijn dat de automaat dit doet zodra u de pinautomaat (opnieuw) opstart. U kunt dit proces (helaas) niet stoppen. Het advies is dan ook om uw pinautomaat dit af te laten ronden en hierna uw klanten weer te laten pinnen.

Teleload

TeleloadHet kan ook gebeuren dat u de melding “Teleload” in beeld ziet staan (zie afbeelding hiernaast voor een voorbeeld). Een Teleload is een software update aan de pinautomaat. Deze update kan verschillende data bevatten. De ene Teleload duurt dan ook langer dan de andere. Deze zogeheten Teleload wordt rechtstreeks door de automaatleverancier uitgevoerd. Helaas kunnen wij hier geen invloed op uitoefenen en dient u de voltooiing van de Teleload in dit geval net als bij het verbinden met de helpdesk af te wachten voordat u weer kunt pinnen.

Let op: Over het algemeen staan de pinautomaten ingesteld om een Teleload ’s nachts uit te voeren. Om te voorkomen dat u overdag op deze software update moet wachten kunt u het best uw pinautomaat ’s nachts altijd aan laten staan.

Voor- en nadelen

Het ongevraagd uitvoeren van deze software updates of het verbinden met de zogeheten Helpdesk wordt door onze klanten soms als vervelend ervaren. Het nadeel is inderdaad dat u tijdelijk uw producten niet kunt verkopen als de pinautomaat deze update aan het uitvoeren is. Het grote voordeel is echter dat deze software updates en Helpdesk sessies er zijn om uw betaalautomaat te verbeteren en uw online transactieoverzicht voor u bij te werken.

Sietse Jouwsma

Sales Support medewerker bij Pintip.nl. Loodst u door het volledige proces van begin tot eind waarbij de klantvriendelijkheid voorop staat.

More Posts - Website

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *