Een onvoldoende klantbeoordeling via ons klantbeoordelingsysteem KiyOh inspireerde me tot het schrijven van deze blog. Met een gemiddelde cijfer van 8.7 uit meer dan een half duizend beoordelingen kunnen we ons een onvoldoende ‘permitteren’. Al was het dit keer wel direct raak… Een 1!

De situatie

Een nabijgelegen bedrijf huurde een pinautomaat voor de klanten uit hun sanitair-showroom. Zonder vooraf iets gehoord te hebben kregen we de maximale onvoldoende al snel binnen. ‘Zelf installeren’ was het verbeterpunt, waarbij iedere vorm van argumentatie ontbrak.

Onvoldoende of niet; het enige dat telt is een oplossing. Na verschillende telefoontjes, meerdere bezoeken en het testen van verschillende nieuwe automaten werd als snel duidelijk dat het probleem niet in de geleverde pinapparatuur zat. Wat bleek is dat alle netwerkpoorten morsdicht waren getimmerd. Een pinautomaat kan op deze manier onmogelijk verbinding maken met het netwerk.

Open the gate

De reden van deze blokkade komt voort uit de cyberaanvallen die het bedrijf in het verleden hebben getroffen. Hierop is besloten om alle netwerkpoorten te blokkeren. Vergelijk dit met een inbreker die aan het inbreken is. In plaats van deze uit huis te zetten, vervang je de sloten van je huis en sluit je de inbreker op zodat hij niet kan vertrekken met jouw nieuwe Smart TV.

Toen het probleem eenmaal boven water was, werd er een netwerkpoort voor de pinautomaat open gezet en maakte de automaat direct verbinding. Er kan inmiddels gepind worden.

Een wijze les

Deze vervelende situatie is volgens mij niemand aan te rekenen. Feit is wel dat de onvoldoende een beetje zuur smaakt. We hopen dat de klant de beoordeling zelf naar alle redelijkheid wil aanpassen, al heb ik het vermoeden dat dit niet gaat gebeuren.

Zorg er dus voor dat u als u een pinautomaat wilt gebruiken op uw eigen netwerk dat de benodigde poorten openstaan voor de pinautomaat. In 99,9% van de gevallen levert dit overigens geen moeilijkheden op, omdat in de meeste bedrijven de poorten niet zijn geblokkeerd.

Zeker weten of bij u de juiste netwerkpoort open staat? Neem dan contact op met onze helpdesk.

Nieck de Weerd

Nieck was tot mei 2015 werkzaam bij Pintip als (Online) Marketeer.

More Posts - Website

Comments: 3

  1. Mart Schoemaker says:

    Beste Niek,

    Bij toeval krijg ik dit te lezen. Voordat je een dergelijk verhaal publiceert zou ik toch eerst de juiste informatie boven water zien te krijgen. Dit is wel erg eenzijdig, er ging heel wat meer fout, mede door jullie wijze van communiceren. Ook jouw conclusie dat je vermoedt dat de klant de beoordeling niet zou willen aanpassen is mijn inziens niet correct.

    • Beste Mart,

      Dank voor je reactie. In de nieuwe versie van de Yomani handleiding hebben we inmiddels verwerkt dat de internetpoort ‘open’ dient te staan. Voor ons was dit misschien vanzelfsprekend, het probleem was immers nog niet eerder voorgekomen. Dat we hiervan geleerd hebben is zeker. Via dit artikel wil ik onze toekomstige klant hier dan ook op wijzen, zonder verder in te gaan op details. Bedankt voor je nuancering.

      Groet,

      Nieck

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *