Waarom geldt er een starttarief van vier huurdagen?

Als u als klant een pinautomaat bij ons huurt wordt deze 1 a 2 werkdagen voor uw startdatum afgeleverd. Na gebruik stuurt u de automaat op de eerstvolgende werkdag retour via het postkantoor. Stel, u huurt de pinautomaat voor een feest op zaterdagavond. Wij versturen deze dan woensdag en leveren deze op donderdag bij u af om er zeker van te zijn dat u hem getest en wel kunt gaan gebruiken. Vervolgens stuurt u de pinautomaat op maandag naar ons terug, deze komt dan dinsdag bij ons binnen. De pinautomaat is in totaal nu 7 dagen bij ons weg geweest. Daarom hebben wij er voor gekozen om een starttarief van 4 huurdagen te hanteren en verzend en retourdagen niet in rekening te brengen.

Heb ik vaste stroom nodig?

Mobiele pinautomaat
Enkel om de accu op te laden. Tijdens gebruik heeft de mobiele pinautomaat geen vaste stroom nodig.

Vaste pinautomaat

Ja, de vaste pinautomaat dient constant zijn aangesloten op uw stroomaansluiting.

Wat moet ik zelf regelen om gebruik te maken van een pinautomaat?

Vaste internetverbinding (vaste pinautomaat)
Voor het gebruik van de vaste pinautomaat dient u te beschikken over een vaste internetverbinding met een vrije netwerkpoort.

Stroomaansluiting (220-240V)
De vaste pinautomaat heeft constant stroom nodig. De mobiele enkel voor het opladen van de batterij

Retourneren via een PostNL postkantoor of pakketpunt
Na gebruik kunt u de apparatuur via een PostNL postkantoor of pakketpunt aan ons retour zenden. Het retouretiket voor deze zending leveren wij mee bij de pinautomaat. U hoeft deze zending op het postkantoor zodoende niet zelf te betalen.

Moet ik zelf een verzekering regelen?

U dient, mocht u dit nodig achten, zelf zorg te dragen voor een inboedel- of bedrijfsschadeverzekering. Ook kan het nodig zijn om een verzekering voor schade ten gevolge van diefstal, vermissing, beschadiging of bezwaring na ontvangst van het gehuurde af te sluiten.

Gezien het geringe risico dragen de meeste huurders dit risico zelf. Mocht u toch besluiten om een verzekering af te sluiten dan is de waarde van de pinautomaat EURO 1.400,00 inclusief btw.

Hoe kan ik bestellen?

1. Online bestellen 
1. U reserveert de pinautomaat door het online bestelproces te doorlopen.
2. U ontvangt van ons een orderbevestiging per e-mail.
3. Deze dient u te ondertekenen en naar ons te retourneren samen met een aantal andere documenten (uittreksel KvK, kopie ID en kopie bankafschrift).
4. Vervolgens ontvangt u per e-mail een bevestiging van uw reservering.
5. Wij gaan voor u aan het werk!

2. Telefonisch bestellen
U kunt telefonisch bestellen door op kantoortijden te bellen naar 0529 – 484 004. Wij helpen u graag.

Bestaande klant? Dan is het handig als u uw klantnummer bij de hand heeft. Het klantnummer vindt u terug op een oude huurovereenkomst.

3. Offerte aanvragen
Ontvangt u liever een overzicht met prijs en verdere informatie? Vraag een offerte aan en u krijgt vaak dezelfde dag nog antwoord.

Wat is de levertijd van een pinautomaat?

Standaardzending (eerstvolgende werkdag)
Indien uw bestelling op een werkdag voor 14:00 uur is afgerond heeft u de automaat de volgende werkdag gebruiksklaar in huis. Via PostNL ontvangt u de pinautomaat doorgaans één of twee dagen voor uw gebruiksdatum. Liever de automaat eerder ontvangen? In overleg is alles mogelijk. Voor deze extra verzenddagen betaalt u geen kosten.

Spoedzending (binnen 3 uur)
Indien u de automaat direct nodig wordt deze verstuurd per koerier. Een reguliere verzending is gratis, aan een spoedzending zitten extra kosten verbonden (€ 20,00 + € 1,00 per km.).

Kan ik de pinautomaat bij jullie ophalen?

In overleg is het mogelijk om de automaat op te halen en zelf weer te retourneren. U krijgt in dit geval € 10,- korting op de setupkosten.

Hoe (snel) installeer ik de pinautomaat?

Na enkele eenvoudig uit te voeren instructies is de pinautomaat direct klaar voor gebruik.

Mobiele pinautomaat
De mobiele pinautomaat wordt doorgaans geleverd met een volle batterij, al adviseren we u voor gebruik de automaat op te laden. Hierna is deze klaar voor gebruik.

Vaste pinautomaat
De vaste pinautomaat wordt geleverd inclusief bekabeling. Nadat u de korte instructie op de handleiding hebt gevolgd bent u klaar om te pinnen.

Rekenen jullie verzendkosten en retourneringskosten?

Nee, verzenden en retourneren is gratis. Enkel bij een spoedlevering, een levering op dezelfde dag, worden extra kosten in rekening gebracht. Bekijk tarieven.

Hoe gaat dat met de borg?

Het komt helaas voor dat wij een automaat niet of ernstig vervuild retour ontvangen. Om te garanderen dat u keer op keer een goed functionerende en representatief uitziende pinautomaat ontvangt, wordt een borg gehanteerd van € 500,- per automaat. Indien er meerdere automaten worden gehuurd is het mogelijk om alternatieve borgafspraken te maken.

Normaal gesproken verrekenen we de borg met uw gepinde omzet. Zo heeft u hier het minste omkijken naar. Wenst u liever de borg vooraf aan ons over te maken dan kunt u dit bij ons aangeven.

De borg wordt verrekend met uw factuur. Het eventuele restantbedrag wordt teruggestort op uw rekeningnummer.

Het komt in de praktijk overigens bijna niet voor niet dat borg niet wordt geretourneerd.

Hoe komt gepinde omzet op mijn bankrekening?

Uw gepinde omzet
Gepinde gelden worden op bankdagen binnen 24 uur doorgestort naar uw rekeningnummer. Dit gebeurt via onze veilige Stichting Derdengelden rekening. Derdengelden mogen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en vallen buiten een eventueel faillissement. Zodoende bent u altijd verzekerd van een veilige en gegarandeerde uitbetaling van uw omzet.

Pintip is gecertificeerd door Betaalvereniging Nederland (voorheen Currence) en bevoegd bevonden voor de verwerking van pintransacties.

Uw creditcard omzet
Omzet van creditcards wordt uitbetaald in overeenkomst met uw Creditcard Payment Service Provider.

Staan mijn pingelden écht binnen 24 uur bijgeschreven?

Ja, uw pingelden staan op werkdagen binnen 24 uur bijgeschreven op uw rekening.

Maakt u op vrijdag, zaterdag en/of zondag gebruik van de pinautomaat, dan worden de pingelden maandag al bijgeschreven op uw rekeningnummer. Lees meer hierover op onze blog.

Hoeveel transacties kan ik printen met één bonrol?

– De bonrol van de mobiele pinautomaat print ongeveer 150 transacties.
– De rol van de vaste pinautomaat print er circa 300.

Standaard ontvangt u vijf bonrollen per automaat. Niet gebruikte rollen stuurt u mee terug en deze worden uiteraard niet in rekening gebracht.

Kan ik overal in Nederland gebruik maken van jullie pinautomaat?

Ja, onze pinapparatuur is overal in Nederland  te gebruiken.

Mobiele pinautomaat
De mobiele pinautomaat maakt gebruik van het stabiele netwerk van KPN. Twijfelt u aan het mobiele bereik op uw gebruikslocatie? Controleer dan voor de zekerheid het bereik op uw locatie met een mobiele telefoon van het KPN netwerk.

Vaste pinautomaat
De vaste toonbankopstelling is overal in Nederland te gebruiken, indien:
1) aangesloten op een stroomaansluiting en op een vaste internetverbinding (voor pinnen via IP) of
2) aangesloten op een stroomaansluiting en is voorzien van een GPRS-module (voor pinnen via GPRS)

Kan ik de pinautomaat gebruiken in het buitenland?

Het is niet toegestaan om onze mobiele pinautomaat te gebruiken in het buitenland. De pinautomaten zijn alleen gecertificeerd voor gebruik binnen Nederland.

Hoe werkt het retourneren van de automaat?

Wanneer u de automaat wilt retourneren plakt u het meegeleverde retouretiket op de grijze pinbox en brengt u het pakket naar een PostNL postkantoor in uw buurt.

Wanneer en hoe kan ik jullie bereiken?

Tijdens kantooruren zijn wij van maandag t/m vrijdag 08.00 – 17.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0529 – 484 004.

Ook buiten kantooruren, zoals ’s avonds of in het weekend, zijn wij bereikbaar voor klanten. Hiervoor belt u naar het storingsnummer welke u vindt achterop bijgeleverde handleiding. Is de lijn bezet? Spreek de voicemail in en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug. Spreek uw naam en telefoonnummer hierbij duidelijk in.

Welke betaalpassen kan ik accepteren?

Bankpassen met het Maestro of V PAY logo (dit zijn alle reguliere bankpassen in Nederland).

Creditcards
. Om creditcards te accepteren dient u een aansluitnummer aan te vragen bij een creditcardprovider. Deze dient u ons minimaal twee weken voor de gebruiksdatum te doen toekomen. We raden u PaySquare (tel. 088 – 385 73 33) aan of AWL. Lees meer over het accepteren van creditcards.

Wat is contactloos betalen?

Contactloos betalen houdt in dat u uw pinpas niet meer in de automaat hoeft te steken. De NFC-chip in uw betaalpas maakt verbinding met de betaalautomaat. Meer informatie leest u in onze blog over Contactloos betalen of bekijk de informatieve animatie hieronder.

Waarom zou ik een pinautomaat huren bij Pintip?

U wilt dat uw klant eenvoudig en veilig bij u kan afrekenen. Snel, kosteloos en compleet met toebehoren geleverd, zodat u direct na ontvangst kunt pinnen.

Bij Pintip doen we er alles aan om afrekenen gemakkelijk te maken. Onze klantbeoordelingen in het rechter menu van deze website zijn een weerspiegeling van de kwaliteit van onze dienstverlening. Hier zijn we trots op!

Onze voordelen:

  • Uw pingelden staan binnen 24 uur op uw rekening (ma-vrij)
  • Gratis verzenden en retourneren
  • Spoedlevering mogelijk – soms al binnen 2 uur gebruiksklaar
  • 100% persoonlijke service – ook in het weekend en buiten kantoortijden
  • Online transactieoverzicht – om transacties in te zien waar en wanneer u dat wilt
  • Gecertificeerd – uiteraard zijn wij gecertificeerd door de Betaalvereniging Nederland

Meer informatie?
Onze mensen helpen u graag aan de juiste oplossing. Neem vrijblijvend contact op met ons of bel direct naar 0529 – 484 004.

Wie zijn onze klanten?

In de afgelopen jaren hebben wij pinautomaten mogen leveren aan een divers aantal bedrijven en instanties. Pintip is trots te hebben geleverd aan een indrukwekkende groep opdrachtgevers. Een overzicht van een aantal van onze klanten vindt u op de pagina Referenties.

Via Twitter en Facebook krijgen we van onze klanten regelmatig foto’s toegestuurd. In dit artikel hebben we erover geschreven.

Wat is het verschil tussen huren en leasen?

Pinautomaat huren
Huren kenmerkt zich door het tijdelijke karakter. U huurt voor één dag, enkele dagen, weken of maanden. Lees meer over pinautomaat huren.

Pinautomaat leasen
Bij leasen gaat u een overeenkomst aan voor langere termijn. U zit bij ons echter niet vast aan een langlopend contract. De overeenkomst is maandelijks opzegbaar. Bekijk de pagina pinautomaat leasen voor meer informatie.

Wat is Betaalvereniging Nederland (voorheen Currence)?

Als een van de eerste pinverhuurders doorliep Pintip in 2007 de officiële certificering van Currence (tegenwoordig Betaalvereniging Nederland) als Acceptant Payment Service Provider (APSP). Een APSP is een tussenpersoon die bemiddelt tussen u als acceptant en de betrokken bank bij het afhandelen van pinbetalingen.

Over Betaalvereniging Nederland
Betaalvereniging Nederland organiseert de collectieve taken in ons nationale betalingsverkeer. Ze faciliteert en houdt toezicht op Nederlandse betaalmethoden, waaronder pinbetalingen.
In 2012 heeft de Betaalvereniging de certificaten en licentie voor pinnen overgenomen van Currence. De reden hiervan is de vervanging van het merk PIN door Maestro en V PAY (ook wel het nieuwe pinnen genoemd).
Kijk voor meer informatie op www.betaalvereniging.nl.

Wat is Equens?

Equens is de overkoepelende organisatie van de gezamenlijke banken en verzorgt de verwerking van pintransacties. Pintip handelt voor u alle formaliteiten af met Equens.

Over Equens
Equens vertegenwoordigd een groot maatschappelijk belang: jaarlijks verwerken ze miljarden girale betalingen, toonbankbetalingen en geldopnames. Equens verwerkt in Nederland en daarbuiten transacties voor vijftig miljoen kaarthouders, meer dan 500.000 winkeliers, een miljoen bedrijven en honderden banken.
Kijk voor meer informatie op www.equens.nl.

Pintip.nl Pinverhuur op uw bankafschrift?

Pintip Pinverhuur verhuurt pinautomaten voor gebruik op o.a. beurzen, evenementen en winkels. Indien een pinautomaat voor korte termijn wordt verhuurd, kan het voorkomen dat onze naam nog op het bankafschrift staat. Geen zorgen, u heeft bij een klant van ons gepind.

Achterhaal uw transactie
Om te achterhalen waar u gepind heeft adviseren we u het exacte bedrag, de datum, het exacte tijdstip (uu:mm) en eventueel een automaat- of kassacode te mailen naar info@pintip.nl. Wij helpen u graag.